vrijdag 3 januari 2014

Het nieuwe jaar is van start gegaan!

Afgelopen dagen heb ik geen blog geschreven. Ik heb wel alle blogs die ik volg gelezen. Er kwamen veel jaaroverzichten van al het gemaakte moois voorbij en ook een heleboel goede voornemens en nieuwe plannen werden uitgebreid beschreven.
Van mijn hand geen jaaroverzicht en ook geen lijstje van goede voornemens. Natuurlijk wil ik al mijn volgers wel het allerbeste voor het nieuwe jaar wensen. Wat leuk dat jullie mij volgen. Ik hoop dat jullie dat ook aankomend jaar blijven doen. Ik ben nog niet zo lang wat intensiever met het bloggen bezig. Nu ik de smaak te pakken heb, hoop ik dat ik aankomend jaar meer volgers ga krijgen.
Afgelopen weken heb ik weer wat projecten afgerond. Deze wil ik in deze blog aan jullie laten zien. Zo heb ik bijvoorbeeld een rokje voor onze oudste dochter gehaakt. Wat een leuk project!!! Er gaan nog zeker meer rokjes volgen. Gelukkig hebben we 2 dochters, dus kunnen er altijd nog wel een paar rokjes bij in de kast.

Zoonlief vindt de zelfgemaakte creaties ook erg mooi. Voor hem hoop ik dus binnenkort een mooie sjaal te haken. Een knuffel zou ook erg welkom zijn. Hoewel hij 'al' on groep 5 zit, ligt zijn bed nog steeds vol met zijn mooiste knuffels.
Maar eerst heb ik nu van de restjes katoen van de rok nog een sjaal voor onze dochter gemaakt. Helaas heeft ze hem nog niet veel gedragen. Het is buiten nog niet echt winters geweest en dochterlief heeft het al zo snel warm. Ik hoop dus echt op nog een paar flink koude dagen, zodat de sjaal dit seizoen nog van pas gaat komen.
Ook heb ik nog van wat restjes katoen een telefoonhoesje gemaakt. Ik had natuurlijk al wel een hoesje, maar eentje in andere kleuren is natuurlijk nooit weg. Een klein leuk projectje voor tussendoor dus en zo komen de allerkleinste restanten garen ook op.
Natuurlijk ben ik al weer met het volgende haakproject bezig. Ik ben nog een rokje voor onze oudste dochter aan het maken. Nu in de kleuren waar ze echt heel veel van houdt. De roze periode lijkt ze een beetje voorbij gegroeid te zijn. Nu is blauw helemaal favoriet. Het liefst zelfs donkerblaur. Om het geheel toch een beetje kleurig te houden (ik houd zo van kleurtjes) heb ik donkerblauw gecombineerd met helderblauw en rood. Ik heb Scheepjes Softfun garen gebruikt. Wat een superfijn spul! Het haakt heerlijk en voelt echt heel zacht!!! Jammer dat het hier in Deventer niet verkrijgbaar is. Ik moet het echt online bestellen of ergens anders halen. Nu wordt het ook in Barneveld verkocht. Aangezien mijn ouders daar wonen kan ik een bezoekje mooi combineren met het inslaan van nieuwe Softfun.
Nog slechts 2 toeren aan de rok en een koordje door de bovenkant en dan ben ik klaar met de rok. Gisteren kwam ik bij de Hema een bijpassend rood truitje tegen. Ik vraag me nu een beetje af waarom ik het niet gewoon gekocht heb. Ik ga hem morgen toch nog maar even halen. In combinatie met haar donkerblauwe bolero is volgens mij helemaal af. Natuurlijk ga ik het uiteindelijke resultaten hier ook plaatsen. Voor nu heb ik alleen een foto van het rokje dat bijna af is...
En dan kan ik eindelijk vandaag met de Crochet Along 2014 starten. We gaan met minimaal 1850 haaksters beginnen aan een deken. Het oorspronkelijk Engelse patroon wordt door 2 creatieve dames vertaald in het Nederlands. Wekelijks op vrijdag worden 2-4 toeren op Facebook geplaatst, zodat we weer een stukje aan de deken kunnen haken.
 Ik heb gisteren mijn garen ingeslagen. 15 bollen kleurige acryl liggen te wachten om verwerkt te worden tot deken. Als het goed is, heb ik de deken over zo'n 49 weken af. Mijn voornemen (dus toch wel een goed voornemen) is om dit project echt te volgen en af te maken, want hoe leuk is het als er straks zo'n 1850 dekens gehaakt zijn met allemaal hetzelfde patroon, maar wel allemaal in verschillende kleursamenstellingen!!! En hoe leuk is het als er zo'n mooie deken op één van de bedden van de kinderen ligt te pronken. Natuurlijk ga ik hier ook af en toe over bloggen en zullen er foto's geplaatst worden.
Het is een lange blog geworden. Ik laat het nu dan ook hierbij, want het nog niet afgemaakte rokje ligt op me te wachten en ook de de eerste toeren van de deken kunnen vanaf vandaag gehaakt worden.



10 opmerkingen:

  1. Gezellig zo'n lange blog! Dol op Wol heeft wel Lana Grossa cotton mix 130. Dit is wel te vergelijken met Scheepjeswol Softfun. (Ligt in de outlet kelder)
    Ook verkrijgbaar in mooie kleuren... Ik ben ook erg benieuwd naar je deken project trouwens. Leuk idee!
    Groetjes Marijtje

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

      Verwijderen
    2. Dankje voor je tip! Aankomende week loop ik nog een keer naar Dol op Wol. Eens kijken of ik het kan vinden in de kelder. Heerlijke winkel trouwens.

      Verwijderen
  2. Leuk dat je me volgt. Je hebt mooie dingen gemaakt, je houdt net als ik van kleur denk ik als ik je haakwerken zo zie :-) Ik weet niet of ik elke week een update plaats maar ik zal regelmatig een foto laten zien van de vorderingen van de deken. En dat softfun is echt prachtig garen, heb laatst voor het eerst online een bolletje gekocht, kende het niet, maar het is echt prachtig garen. Ik zal je blog nog even in m'n bloglijst zetten, ziet er goed uit. Fijne dag!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik ga ook niet elke week een foto plaatsen, hoor. Eens in de maand wil ik er wel wat aandacht aan besteden ofzo.
      Ik ben zo blij met het rokje van Softfun. Hij is nu af en het ziet er super uit en voelt ook nog eens lekker aan.

      Verwijderen
  3. Wat een leuke rokjes!
    Ik ga je volgen!

    Groetjes Jolien van http://crochetbyjolien.blogspot.nl/

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hallo Greetje, Leuk blog heb je, vooral de rokjes zijn heel mooi. Is er een manier waarop ik je een berichtje kan sturen, zie nl. geen contactformulier of zo? Ik zou je graag iets willen vragen. Gaat over iets creatiefs, maar liever even niet via het blog. Heb zelf tijdelijk mijn emailadres ingeschakeld in mijn Google account, dus zo kun je me bereiken. Alvast bedankt voor je moeite.
    Groetjes van Marinka

    BeantwoordenVerwijderen