maandag 13 januari 2014

Blij met het resultaat!

In mijn vorige blog schreef ik al over het rokje voor onze oudste dochter. Toen was hij al bijna af. Nog slechts een paar toeren. Nu is hij dan echt af!!! Wat ben ik blij met het resultaat. Het rokje staat haar erg mooi en het voelt echt heerlijk aan. De Softfun haakt dus niet alleen heerlijk, maar het eindresultaat is ook heerlijk zacht en ziet er mooi uit.
Ik heb alleen het bijpassende truitje nog niet gehaald bij de Hema. Dochterlief heeft het rokje dus nog niet naar school aan gehad.
Als ik een project afgerond heb (of liever nog tijdens het haken aan een project), begin ik gelijk aan het volgende project. Dit keer heb ik een dekentje gemaakt voor het poppenbedje dat onze jongste dochter voor haar verjaardag in maart gaat krijgen. Afgelopen dinsdag ben ik samen met een vriendin naar de Ikea in Hengelo geweest om het bedje en van alles wat niet op ons lijstje stond te kopen. 
Voor het dekentje heb ik voor de kleuren rood, wit en roze gekozen. Lekker meisjesachtig en fris. Het dekentje bestaat uit kleine roze/witte granny's die ik met rood aan elkaar gehaakt heb. Om de granny's heen heb ik met stokjes en vasten nog 3 randen gehaakt. 
Afgelopen woensdagmiddag heb ik, onder het genot van een kop thee en een koekje, heerlijk zitten te haken. De kinderen waren natuurlijk vrij op woensdagmiddag en die zaten lekker te knutselen. Echt een gezellige, creatieve middag zo! 

 Het is me niet gelukt om het dekentje in een middag af te krijgen natuurlijk. Want ook al waren de kinderen echt heel erg zoet, mama zorgt op zo'n relaxte knutselmiddag ook voor drinken, iets lekkers bij de thee, zoekt de lijm, speurt naar de schaar (dochterlief is een heerlijke rommeltante af en toe), breng en haalt de jongste in en uit bed, verschoont een luier, dweilt het geknoeide drinken op, kookt het avondeten, kletst lekker met de kinderen en geniet vooral heel erg van zo'n heerlijke middag. Dus heb ik het dekentje afgelopen zondag (toen de jongste op bed lag, want zij mag haar kado natuurlijk niet zien) af kunnen maken. Het ziet er leuk uit. Misschien maak ik ook nog wel een bijpassend minikussentje.
Natuurlijk ben ik alweer aan een nieuw project begonnen. Ik ben een kado voor onze zoon aan het maken. Hij is aankomende vrijdag jarig. Eigenlijk ben ik aan de late kant begonnen. Ik moet nu dan ook flink doorwerken om het kado voor zijn verjaardag af te krijgen. Ik kan natuurlijk alleen aan dit project werken als hij naar school is of op bed ligt. Het komt eigenlijk ook niet zo heel goed uit dat hij juist nu niet naar school is. Hij is halfziek en erg moe. We hebben dus besloten om hem toch maar thuis te houden. De dikke wallen onder zijn ogen en witte gezichtje geven duidelijk het signaal af dat hij niet lekker in zijn vel zit. Ik vertroetel hem dus extra (geen straf natuurlijk) en laat hem lekker doen waar hij zin in heeft. Maar ja......ondertussen kan ik niet verder met het kado. Vanavond dus maar extra hard werken!!!
Ik verklap nog even niet wat ik aan het maken ben. Zoonlief leest namelijk af en toe mijn blog. Het zou jammer zijn als hij hier leest wat hij vrijdag gaat krijgen.
Ik heb de garen bij Dol op Wol (Deventer) gekocht. Van één van mijn volgers kreeg ik de tip om Lana Grossa cotton mix 130 te kopen. Dit lijkt op Scheepjes Softfun. Dat was een goede tip, zeg! Het is én voordelig én haakt en voelt minstens zo fijn als Softfun. Bedankt voor de tip!
Al enige tijd staat het boek 'Haken & Kleur' op mijn verlanglijstje. Tijdens het kopen van garen bij Dol op Wol stond het boek mij zo verleidelijk aan te staren.... Ik kon de verleiding niet weerstaan en dus staat hij nu in mijn boekenkast tussen mijn andere haakboeken. Wat een geweldig boek. De patronen zijn leuk, de kleuren zijn geweldig..... Genoeg ideëen (konden er dus toch nog meer bij blijkbaar) voor aankomende tijd!

En omdat mijn haaknaalden en schaartje weer overal gingen zwerven, heb ik ook maar gelijk een nieuwe etui aangeschaft. In een winkeltje hier in de stad gaan ze reorganiseren en dus gaat nu een groot gedeelte van het huidige assortiment voor 50% minder weg. Dan laat je zo'n mooie etui (die normaal 16,95 kost) toch niet liggen? Ik ben er echt blij mee.
Voor nu heb ik weer even genoeg geschreven. Het is tijd om de ene dochter uit bed te halen en de andere dochter van school op te halen.

6 opmerkingen:

  1. Wat een prachtig rokje weer!
    Gemaakt van scheepjes? Wil je zaterdag eens wat scheepjes meenemen om te voelen? het ziet er zo mooi uit!
    O en heerlijk dat boek........ staat hoog op mijn verlanglijstje. 100x tegen Henk gezegd dat ik die wel heel erg graag voor mn verjaardag wil, o ik hoop zo dat hij eraan denkt!!!
    Fijne avond, groetjes je nichtje Hurms ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Lief dekentje! En het rokje ziet er prachtig uit. Het boek heb ik ook, heb er alleen nog niets uit gemaakt maar dat staat hoog op mijn lijstje. Beterschap voor je zoon!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dank voor je leuke berichtje op mijn blog! Wat een leuke bericht om te lezen, en een super leuk dekentje! Je gaat me hier vaker zien....Groetjes Lisanne

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties

    1. Leuk dat je een berichtje hebt achtergelaten!!!

      Groetjes Greetje

      Verwijderen
  4. Ik vind de rokjes echt geweldig!

    Groetjes Jolien

    Littlewoolycreations.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen