zondag 29 december 2013

Heerlijke kleine appeltaartjes

Als traktatie voor de verjaardag van onze zoon heb ik kleine appeltaartjes gebakken. Ik heb een gewone appeltaartmix gebruikt en het beslag in een cupcakebakblik gedaan. Omdat het kleine taartjes zijn heb ik de baktijd aangepast naar zo'n 30 minuten. Zelf was ik ook erg benieuwd naar het resultaat, want ik had nog niet eerder taartjes in de cupcakevorm gebakken.
Ik kon zo'n 20 taartjes uit 1 pak appeltaartmix maken. Precies genoeg om te trakteren, maar te weinig om dus zelf te kunnen proeven. En natuurlijk willen wij allemaal even voorproeven. Vandaar dat ik nog maar een tweede portie heb gemaakt. 
Na zo'n 15 minuten hing er al een heerlijke appeltaart geur in huis. Mmmm, als ze net zo smaken als dat ze ruiken........! En dat deden ze. Heerlijk!!! We hebben echt genoten van een heerlijke kop thee met een appeltaartje met slagroom.
De volgende dag heeft onze zoon de taartjes op school getrakteerd. Ook dat was echt een groot succes. Ik denk dat ik deze minitaartjes nog vaak ga maken. Misschien ook wel met kersenvulling of iets anders lekker.




4 opmerkingen:

  1. Mmm, zien er goed uit. Kon je ze een beetje gemakkelijk uit de vorm halen?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. O ja, ik was vergeten te vertellen dat ik mijn siliconen bakvormen van de Action gebruikt heb. Ik heb alle vormpjes goed ingesmeerd met boter en bestrooid met bloem. De taartjes gingen dus heel makkelijk uit de vorm daardoor.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hey, wat een goed idee zeg! Ze zien er heerlijk uit! Groetjes Marijtje

    BeantwoordenVerwijderen
  4. En het voordeel is wel dat je geen taartpunten hoeft te snijden. Die van mij zijn namelijk nooit gelijk;-)

    BeantwoordenVerwijderen