donderdag 20 maart 2014

Genieten van het heerlijke weer!!!

Het is echt veel en veel te lang geleden dat ik hier een blog plaatste! Om allerlei redenen kwam het er niet van. Natuurlijk heb ik op creatief gebied helemaal niet stil gezeten. Ik heb weer van alles gemaakt en het lijstje projecten die ik nog wil uitvoeren aankomende tijd is alleen maar nog langer geworden. Genoeg onderwerpen om deze blog weer leven in te blazen! En dat is ook wat ik heel graag doe, maar helaas blijkt dat ik het soms gewoon te druk heb met gezin, familie, verplichte afspraken, creatieve projecten, kringlopen, lezen van blogs enz. Het bloggen is er dus gewoon bij ingeschoten!

Voordat ik weer een van mijn gemaakte spulletjes aan jullie willen laten zien, wil ik eerst even gezegd hebben dat ik echt heel erg van dit zonnige weer geniet. De tuinstoelen staan weer buiten, de was wappert vrolijk aan de lijn, het kleurige kleed (vol met knutselspullen) ligt buiten op de grond. Heerlijk! De meiden spelen dan ook al de hele dag buiten. Zelf krijg ik van dit weer vooral opruimkriebels en heb ik dus de overvolle speelgoedkast in de gang maar eens aangepakt. Af en toe neem ik even een pauze. Heerlijk met een grote kop thee op mijn bankje in de zon! Ik vind het heerlijk om de meiden te zien en horen spelen en ondertussen geniet ik ook van alle mooie bloemen en planten in de tuin. Ze schieten uit de grond met dit weer.


Vandaag laat mijn eerste tulp in mijn tulpentuintje zijn mooie rode kleur zien. Zo te zien volgen er snel nog een paar. Het ziet ernaar uit dat het ook dit jaar weer een succes gaat worden. De tulpentuin is toch echt een beetje mijn tuinkindje. Als de tulpen uitgebloeid zijn, wordt het stukje tuin weer een kruidentuin. Net als vorig jaar zullen we de verse kruiden weer volop gaan gebruiken, hoop ik. Boven het kruidentuintje hebben we aardbeienbakken gemaakt. Al enkele jaren hebben we in de zomer constant lekkere aardbeien te snoepen! Hopelijk dit jaar weer!!!

In de afgelopen weken heb ik weer een aantal dingen gemaakt. Allereerst wil ik jullie de gehaakte omslagdoek laten zien. Ik heb de omslagdoek met heel grof garen van de Zeeman gehaakt. Ik gebruikte daarvoor haaknaald nr 10. Omdat de wol zo grof is, was de doek ook echt binnen een paar uurtjes klaar. Het resultaat is een dikke, warme omslagdoek. De kinderen vinden hem heerlijk. Ik heb inmiddels al een aantal omslagdoeken liggen en deze blijkt nu toch echt de favoriet te zijn. Zo vindt dochterlief het heerlijk om de doek om te slaan als ze op de bank tv kijkt, gebruikt de jongste de doek als dekentje (ze past er helemaal in) en sla ik hem zelf graag even over mn schouders als ik de eieren uit het kippenhok ga halen. Wellicht gaat deze omslagdoek ook straks mee op vakantie. Ideaal voor als het fris wordt als we voor onze tent zitten te genieten. (Ik heb er zo'n zin in!!!)


Zoals jullie op bovenstaande foto kunnen zien, zit dochterlief op een krukje. Dit krukje vond ik laatst bij de kringloop. Op het eerste oog was het ding best wel lelijk. De stof was dof en nogal kleurloos en het onderstel was donker eiken. Helemaal niet mijn smaak, maar door zijn vorm trok het krukje gelijk mijn aandacht. Hier kan ik vast iets moois van maken! Iets wat wel bij mijn stijl past. En ik heb natuurlijk nog wel een plekje in huis. Op het meubelstuk stond geen prijs. Tja, wat wil ik ervoor geven? Een gelukje, ik heb ik het krukje voor 5,00 Euro meegekregen.
Dezelfde avond is manlief nog aan de slag gegaan met het schuren van het onderstel en ben ik aan het haken van de bekleding geslagen. Na 2 dagen was het krukje klaar. Ik ben echt blij met het resultaat. Op de foto heeft het krukje nog geen knopen. inmiddels hebben we de bekleding vastgezet met zilverkleurige nagels. Hij is nu dus eigenlijk nog mooier!


Ook het krukje wordt nu al volop gebruikt. De kinderen zitten er graag op en zelf gebruik ik hem ook als tafeltje voor mijn haakspulletjes of als voetenbankje tijdens een lui avondje op de bank. Misschien dat ik de bekleding nog een keer ga vervangen. De kwaliteit van de garen is niet heel erg goed en dus verwacht ik ook niet dat het heel lang mee zal gaan. Helemaal niet erg natuurlijk, want ik vind het erg leuk om weer een vrolijke bekleding te maken voor mijn kringloopschat.

Aankomende tijd ga ik zeker weer meer bloggen. Ik heb nog genoeg te laten zien en te lezen. Tot snel dus maar weer. Liefs Greetje!
 


1 opmerking: