zondag 24 november 2013

Washi Tape/ Masking tape

Waxinelichtjes met washi tape
Sinds kort ben ik helemaal gek van masking tape. De Japanse plakbandjes die via Amerika naar Nederland zijn overgewaaid doen het ook in Nederland al een tijdje heel erg goed. Ze zijn op internet bij allerlei hippe webshops verkrijgbaar, maar voor de goedkopere en zeker zo leuke tapejes kan je ook naar de Hema, Action, Xenos of de Wibra.
Voor de nodige inspiratie zoek ik op Pinterest. Ik kan sowieso niet meer zonder Pinterest. Kerstideëen, Paasversieringen, knutselwerkjes, haakpatronen, wooninspiratie, bakrecepten enz zoek ik allemaal op Pinterest. Ook heb ik zelf een account en dat begint al een flinke verzamelingen van plaatjes die mij aanspreken te worden. Onder de volgende link kan je mijn Pinborden vinden:
http://www.pinterest.com/greetjej/

Glazen potten met label. Gepimpt met washi tape
Maar nu verder over het washi tape. Ik heb deze week bij de Hema en bij de Xenos leuke rolletjes tape gekocht. Bij de Wibra waren ze uitverkocht en bij de Action hadden ze alleen maar rolletjes die ik al heb. Voorlopig heb ik genoeg tape om het één en ander in huis te versieren met de kleurige randjes. Natuurlijk ben ik gelijk aan de slag gegaan met wat kleinere projecten. Ik heb gelijk wat foto's gemaakt om hier te plaatsen, maar ook om weer nieuwe pins te maken voor op mijn Pinterestbord 'Dit heb ik gemaakt'. Hoe leuk is het om een simpel waxinelichtje te voorzien van een kleurig randje en een glazen pot op te fleuren met tape, zodat hij prima als voorraadpot kan functioneren! Het houtkleurige (en daardood nogal goedkoop uitziende) prikbord in de wc heeft nu een mooi gekleurde lijst.
Wat een andere uitstraling, zeg!

Glazen potjes gepimpt met washi tape. Leuk om kado te geven met een kaarsje of snoepjes! Een kartonnen doosje heb ik gepimpt met een plaatje uit een tijdschrift en met washi tape Prikbord gepimpt met washi tape

Geen opmerkingen:

Een reactie posten