woensdag 13 februari 2013

Sweet Table voor Margriet

Voor de 5e verjaardag van onze oudste dochter wilde ik graag een Sweet Table maken. Als thema heb ik gekozen voor Minnie Mouse. Ik wilde alles uitvoeren in de kleuren rood, roze, zwart en wit.
Omdat een Sweet Table niet alleen uit zoete (en/of hartige) hapjes bestaat, maar ook uit bepassende feestartikelen heb ik een bijpassende vlaggenlijn gemaakt. Om het geheel persoonlijk te maken, heb ik de naam en de leeftijd van onze dochter op de vlaggenlijn gezet. Verder heb ik witte stippen op de vlaggetjes geplakt. De witte stippen heb ik met behulp van een perforator gemaakt.

De vierkante borden en de schaal heb ik bij de Action gekocht. Ze zijn perfect om mooi te presenteren en niet duur.
De glazen vazen (die behoorden al tot de inboedel) heb ik voorzien van een rood en wit lint en een zwart Minnie label. In de langwerpige vaas staan rode tulpen, de lievelingsbloemen van dochterlief.
Natuurlijk zijn jullie nu ook erg benieuwd naar de lekkernijen. Allereerst natuurlijk een mooie bijpassende taart. De taart is gevuld met chipolatapudding en een laagje aardbeienjam. Hij is afgesmeerd met een frisse aardbeiencrème en bekleedt met fondant in de gekozen kleuren.
Voor de taart staan de cupcakes. Ik heb gekozen voor 2 verschillende soorten. 6 cupcakes met een laagje botercrème en een plaatje van fondant en 6 cupcakes met een aardbeiencrèmetoef en vers fruit.
                                                              
Verder heb ik nog zuurstokken, meringues en kersenbonbons op de Sweet Table staan. De zoete tafel was een groot succes. Vrijwel alle lekkernijen waren na afloop van het feest op. De slinger heb ik nog bewaard. Margriet wil hem graag op haar slaapkamer hangen. Ik vond het ontzettend leuk om alles rond een thema en in bepaalde kleuren te maken. Ik ga zeker weten meer Sweet (of juist niet Sweet) Tables ontwerpen! Een aanrader voor iedereen die van bakken en decoreren houdt.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten